اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران

امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

خبر شماره ۱۰۳۴

برای مشتری فاکتور فروش صادر کنید

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۶ , بازدید: ۸۶۷۱
هر واحد صنفی ملزم است در برابر خدمت یا کالایی که به مشتری عرضه می‌کند برای او فاکتور فروش صادر کند.

هر واحد صنفی ملزم است در برابر خدمت یا کالایی که به مشتری عرضه می‌کند برای او فاکتور فروش صادر کند.

 

به گزارش روابط عمومی اتحادیه صنف دارندگان رستوران تهران، علی فاضلی، رییس اتاق اصناف تهران در نامه‌ای خواستار رعایت قوانین نظام صنفی ازجمله درج قیمت، ارائه فاکتور خرید و صدور فاکتور فروش از سوی واحدهای صنفی شد.

 

فاضلی با استناد به نامه اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران از واحدهای صنفی خواست تا با بازرسان این اداره کل همکاری لازم را انجام دهند.

 

متن نامه مدیر کل اداره تعزیرات حکومتی استان تهران به شرح زیر است:

«جناب آقای فاضلی

رییس اتاق اصناف تهران

 

همانطور که بارها اعلام شده یکی از الزامات قانونی متصدیان واحدهای صنفی، ارائه فاکتور خرید به بازرسان و صدور فاکتور فروش برای مشتری می‌باشد. با این حال برخی از واحدهای صنفی از ارائه فاکتور خرید به بازرسان امتناع می‌ورزند تا بازرس تخلف گرانفروشی را بررسی ننماید. حسب اطلاع برخی از بازرسان نیز در صورت ارائه نشدن فاکتور خرید، تخلف گرانفروشی را بررسی نمی‌نمایند.

باتوجه به اینکه تمامی کالاها دارای قیمت مصوب یا ضریب سود مشخص و یا دارای قیمت عرفی و کارشناسی می‌باشند، بنابراین دسترسی نداشتن به فاکتور خرید نمی‌تواند مجوزی برای بررسی نکردن تخلف  گرانفروشی باشد. همچنان‌که فاکتور صوری نیز نمی‌تواند پوششی برای قانونی جلوه دادن گرانفروشی باشد.

ضرورت دارد موضوع به بازرسان تهران ابلاغ و نتیجه اعلام شود». 

f

t

پیوندها

تمام حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران می باشد و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی به همراه دارد.
© rst-teh.ir All rights reserved 2016